حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

انیمیشن بایداز حیطه‌انفرادی خارج و به سمت صنعتی شدن حرکت کند

یک‌انیماتور:انیمیشن بایداز حیطه‌انفرادی خارج و به سمت صنعتی شدن حرکت کند.

 

"بهرام عظیمی" خالق انیمیشن "بابا برقی" گفت: انیمیشن باید از حیطه فعالیت‌های انفرادی خارج و به‌سمت صنعتی شدن، درآمدزایی و جذب مخاطب داخلی و خارجی حرکت کند.

وی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگارفرهنگی ایرنا،افزود:با ورود رایانه هزینه‌های تولید انیمیشن نسبت به گذشته کمتر شده و فعالیت انفرادی در این حوزه اوج گرفته است.

کارگردان انیمیشن "سحر نزدیک است" یادآورشد : انیمیشن صنعت پرهزینه و گروهی است که تاکنون در ایران فقط کارهای کوچک، انفرادی و صرفا جشنواره‌ای در آن تولید شده و کمتر شاهد آثار سینمایی و بلند در این عرصه بودیم.

وی به فعالیت شرکت‌های مختلف از جمله کانون پررش فکری کودکان و مرکز صبا وابسته به سیما اشاره کرد و گفت: تاکنون سرمایه‌گذاری جدی برای تولید و عرضه آثار انیمیشنی تکنیکی و جذاب نشده است.

عظیمی به ضرورت تولید و عرضه فیلم‌های سینمایی انیمیشن اشاره کرد و گفت : در این زمینه تاکنون موفق نبودیم اما امید می‌رود با تفکیک امور در سینما و قبول مسئولیت از سوی نهادی خاص و بودجه کافی برای رونق این بخش نیز فراهم شود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ، ساماندهی، تولید و عرضه فیلم‌های انیمیشنی را در دولت نهم بر عهده دارد.

انیماتور فیلم"آخرین دو دو" تصریح کرد:خوشبختانه با وجود نگاه فرهنگی و سرمایه گذار و تهیه‌کننده دولتی، شائبه نگاه کاسبکارانه که در بخش خصوصی وجود دارد برای تولید و عرضه فیلم‌های فرهنگی انیمیشنی وجود ندارد.

وی در عین حال ، نبود تجربه تولید فیلم‌های سینمایی انیمیشنی از سویی و بودجه سنگین تولید را از موانع این بخش برشمرد و گفت: به هر حال برای حرکت به این سمت باید به کارشناسان و انیماتورها و گروه‌های کاری اعتماد کرد.

عظیمی، تولید فیلم‌های فاخر و جذاب انیمیشنی را عامل رونق اقتصادی سینما و ارتباط با مخاطبان جدید در داخل و خارج از کشور عنوان کرد.

این انیماتور که تولید طرح سینمایی - انیمیشنی با محورزندگی شهرنشینی و اخلاق و رفتار در زندگی شهری را به سفارش سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را دستمایه کار قرار داده است، گفت: این طرح در مرحله پیش تولید و نگارش نهایی فیلمنامه قرار دارد و تولید آن نیز حدود یکسال و نیم طول می کشد.

تولید انیمیشن‌های آموزشی و موضوعی چند سالی است که از سوی نهادهای مختلف همچون نیروی‌انتظامی، وزارت نیرو و شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد